
Vedere dinspre latura de est a "lacului" Vacaresti. Dupa 20 de ani de la constructie acest loc ramane o mare necunoscuta pentru Bucuresti.
Foarte putine informatii si foarte inexacte pot fi gasite pe net despre ceea ce se poate numi Lacul Vacaresti, unii spun ca aici trebuia sa se verse Dambovita, altii ca aici ar fi trebuit sa fie un port care sa incheie canalul Bucuresti-Dunare si altii (mai nebuni si mai conspirationisti) spun ca apa depozitata aici si in Lacul Morii ar fi putut sa inunde Bucurestiul in caz de ocupatie militara. Singurul lucru cert pe care eu pot sa-l spun despre locul asta, este ca a fost construit in anii 80′ in perioada cand a fost si Dambovita sistematizata si ca dintr-o eroare de calcul acest “lac” se afla mai sus de nivelul Dambovitei si al marii. Din aceasta cauza imensa cuva de beon nu a fost umpluta cu apa decat o singura data si asta pentru niste teste se pare si cu mari eforturi. Probabil ca scopul real al uriasului bazin a fost ingropat odata cu Ceausescu.
Astazi locul ramane o ciudatenie inca greu de asimilat de bucuresteni si de primari care habar n-au ce sa faca cu lacul. Dupa mai bine de 20 de ani Lacul Vacaresti este parca o bucata de natura decupata de undeva de langa Dunare, transplantata la marginea orasului si ascunsa de oameni de un dig de cativa metri inaltime. Chiar daca multi spun ca in spatele digului se afla o mare groapa infecta si plina de gunoiae, eu am descoperit aici un loc absolut unic unde plantele de apa, ratele salbatice, o multime de insecte si zone imense verzi se bat cap in cap cu uzinele, blocurile si stalpii de inalta tensiune care se pot vedea dincolo de malul inalt. Groapa Vacaresti imi pare acum un loc unde poti descoperi adevarata natura neimblanzita si neatinsa la numai doi pasi de o strada de oras iar partea placuta dar si neplacuta in acelasi timp e ca acolo poti gasi cam orice incepand de la colturi de natura in toata regula cu berze si gaste salbatice si terminand cu mormane de gunoi si comunitati de oameni care traiesc in cutii de carton.
Una peste alta, ma gandesc ca n-ar fi rau sa creasca si o padure in groapa, nu de altceva dar ar tine de umbra si am gasi lemne pentru gratar. Primul lucru pe care o sa-l fac vara e sa revin cu un “foto reportaj” de la un gratar facut pe fundul Lacului Vacaresti, suna paradoxal dar atat de bucurestean.

In fiecare zi grupuri mici de tineri din blocurile din jur pot fi vazuti plimbandu-se pe dig, pentru ei lacul e un loc de agrement.

Din blocurile de pe margine Lacul Vacaresti se poate vedea in adevarata sa natura.

Groapa Vacaresti e locul unde natura pura se intalneste cu industria grea, la marginea orasului.

In timp ce noaptea cade peste "lac", lumini se pregatesc sa se aprinda in partea mai imblanzita a orasului. In imagine constructia la Asmita Gardens, niste apartamente cu panorama.

Construit tot in "Epoca de Aur" uriasul CET Sud vegheaza peste lac de pe partea cealalta a Dambovitei.

"Buna dimineata Vitan!" Graffiti naiv de la inceputuri inocente si de mult uitate.
February 2nd, 2009 at 10:42 am
Bai Alex, jur ca vroiam sa iti spun sambata seara: “ba sa pui si tu pozele alea de pe vacaresti pe blog”
You read my mind!
February 2nd, 2009 at 12:23 pm
F tare frate. Ma bag si eu la gratarul ala industrialo-salbatic.
February 2nd, 2009 at 3:05 pm
Deci pana acum Alex are cele mai tari posturi
Big up for my hometown Berceni
April 3rd, 2009 at 5:15 pm
Tocmai ieri ce am fost pana in Carrefour cu prietena si in timp ce faceam cumparaturile am zis sa urcam pana sus sa vedem ce este de fapt acolo ( de mic tot treceam pe acolo si ma intrebam ce o fi dupa malul ala inalt si lung). Nu am ajuns sa coboram dar sunt curios daca se mai aude vuietul orasului de pe fundul lacului, si normal ca a venit ideea cu “gratarul” asa ca daca iesiti la acest faimos gratar anuntati-ma si pe mine.
October 23rd, 2009 at 8:30 pm
Buna Alex,
cautam info despre groapoa Vacaresti si am ajuns la tine pe blogg.
Mi-ar placea sa plantam niste copaci in groapa Vacaresti.
o sa ma interesez la primarie daca se poate.
Trimite-mi un mail daca te intereseaza. ((-:
October 24th, 2009 at 12:46 am
Buna Simona,
Alexandru se afla momentan pe taramuri asiatice. Probabil iti va raspunde mai greu…
Poate poti sa mai astepti pana in primavara!
January 18th, 2010 at 12:59 pm
ia te uita ce am gasit eu aici…
carnatu’ nu mia zis ca are blog
January 21st, 2010 at 1:39 pm
ce onoare! salut david!
nu-l certa, nu posteaza numai el, e un blog la comun ca sa zic asa. daca vrei user, da-mi un semn
March 21st, 2010 at 9:22 pm
mai oameni buni, atat ceausescu cat si noi veniti la putere nu au facut nimic. daca veneati sau erati nascut acum 24 ani vedeati in loc de groapa de gunoi, gradini pline de flori si casele oamenilor care au fost demolati pe nedrept iar acum astia nu vor sa le restituie fostilor proprietari terenurile, iar ei nu pot face nimic pentru ca sunt procese pe rol unele castigate de fostii proprietari si nu doresc sa puna in aplicare sentintele, DE CE??? pentru ca aceste terenuri sunt foarte scumpe,aproape de Km0 , doar 4 km pana la universitate, si asteapta sa puna doar baieti destepti mana pe ele
March 23rd, 2010 at 2:10 pm
Locul pare al nimanui, dar de fapt are 100 de proprietari. Undeva, pe fundul lacului, in urma cu 22 de ani, erau locuinte. Fostii proprietari le-au pierdut cand autoritatile comuniste au decis sa le demoleze ca sa poata derula proiectul de transformare a zonei. Totusi, in decembrie 1989, documentatia de expropriere inca nu fusese aprobata, desi casele fusesera facute una cu pamantul. In 2003, Groapa a fost concesionata ilegal, pe 49 de ani, firmei Royal Romanian Corporation, reprezentata de israelianul Tony Mikhael. Acesta s-a angajat sa faca o investitie de aproape un miliard de dolari si sa ridice un complex culturalsportiv. Afaceristul a disparut, lasand o datorie de 6,1 milioane de lei la Fisc.
March 23rd, 2010 at 2:53 pm
Ma bucur ca oamenii mai lasa comentarii aici desi am postat articolul acum o gramada de timp. Totusi n-am vrut sa fac dreptate nimanui cu povestea asta ci doar sa spun ca locul asta este interesant la nivelul orasului tocmai pentru ca are o poveste complicata cu un final neasteptat. Iulia imi pare rau pentru oamenii care si-au pierdut casele in vremurile alea si imi pare rau ca nu stiu ce evreu are datorii imense la Fisc dar problemele astea ma depasesc si nu sunt subiectul articolului meu.
March 24th, 2010 at 1:46 pm
alex ai dreptate este o problema care nu te priveste.sunt fotografii foarte frumoase iar la ce doreste simona cretu sa planteze pomi in “groapa Vacaresti” nu este corect. Corect ar fi daca institutiile Statul Roman ar respecta dreptul la proprietate sau sentintele judecatoresti definitive-irevocabile pentru restituirea terenurilor fostiilor proprietari de drept, care au copilarit au alergat dupa gaze, fluturi, au cules flori din gradinile lor care erau ingrijite de parintii lor sau chiar de ei si sigur nu mai arata astazi a groapa de gunoi la 4 km de km0- universitate. Cand eram tanara mergeam la facultate pe jos din centurul lacului (acolo era casa parintilor, strazile se numeau : gasea, inelus, povestei…) pana la universitate faceam 45 minute pe jos. Probabil ca fluturi, gazele, ratele sunt si pe care le-ati fotografiat voi reprezinta reincarnarea celor care au disparut si au dorit sa se reintoarca deoarece au suferit o nedreptate atat cand au fost demolati cat si acum la 21 ani de “democratie”
April 7th, 2010 at 4:29 am
mai Iulia,aceasta “groapa de gunoi” intradevar a fost cu mult timp in urma un loc plin de case si gradini … si insecte multe si oameni binevoitori, si muncitori care in mare parte isi petreceau timpul … in ograda si … era frumos. Dar a aparut Ceausescu cu toate planurile lui; planuri, in urma carora, au cazut casele oamenilor si gradinile s-au dus … dar si biserici, manastiri(vezi Manastirea Vacaresti transformata in puscarie iar acum … mall Sun Plaza) … iar acest “fenomen” de reinoire a lasat pe alocuri zone parasite, spatzii nefolosite, iar in lacul vacaresti un colt de paradis!! Doar ca unul neingrijit, stirb, abandonat. Abandonat de guvern, de falsii investitori, dar si de fostii proprietari care pentru un castig substantial … se roaga noaptea sa castige in instantza procesul prin care ar putea pune mana pe acea comoara (un teren in buricul bucurestiului[4km de universitate]
Dar stau eu si ma intreb acum: … – cei care au avut case unde acum sunt blocuri, ce sa faca?? sa-si revendice si ei terenurile? sau sa se bucure de apartamentul primit odata cu demolarea casei … asa cum s-au bucurat si cu 24 de ani in urma, pe cand considerau ca le-a pus D-zeu mana in cap cu asa noroc … “_maritzoo … gata cu chinul, ma mut la bloc!!!” Nu e corect sa plantezi un pom??? scuza-ma dar tu cine esti defapt??? eu as planta 1000 de pomi acolo … as face un loc care sa atraga oamenii de pretutindeni, i-as pune sa plateasca si o intrare ca sa viziteze acel loc de paradis si asta doar cu banii pe care voi fosti proprietari ii cheltuiti pe niste procese aberante … cu multa sudoare si putin altruism fatza de tot ceea ce poate fi Lacul Vacaresti.
April 26th, 2010 at 9:00 pm
@DaM
Ceea ce spune Iulia nu e complet lipsit de fundament, caci acei oameni au fost depagubiti pt valoarea imobilelor, nu si a terenurilor
Insa ca unul care locuiesc intr-unul dintre blocurile aparute prin ‘83-’84 in jurul Lacului Vacaresti si care m-am plimbat adesea pe acolo sunt de acord cu tine ca ar fi interesant, poate unic in lume, ca o capitala sa aiba un parc natural tematic precum “Delta Dunarii in Bucuresti” – sa se scoata malurile de beton si sa se planteze copaci, sa se mai aduca peste, pasari, pasari si mamifere specifice pe langa cele prezente acolo momentan, sa se mai mareasca si inmulteasca lacurile si sa se perceapa o taxa de intrare
May 7th, 2010 at 7:20 pm
salut , fain postu , si cometariile, subiectu de fapt e interesant;
este un loc un pic misterios cum mai sunt unele in bucuresti si pe care multa lume trece si le ocoleste zilnic , ce e tare e ca e natura si e zona de promenada si pozat chiar alceva decat parcurile care au mai ramas (in care in zone de varf te calci in picioare sau pe Peturi care unele cand au fost pline cu apa sau suc cu cateva minute inainte vandute la o taraba costau cat vreo 2 baxuri , ca na le cumperi din parc}
Oricum nu prea conteaza care a fost scopul , desi cred ca acela de lac , ar fi fost ceva sa faca port , macar mai jos de bucuresti unde e unu neterminat
hai salut si mai Vacarim .
May 29th, 2010 at 8:10 pm
nu au fost despagubiti nici pentru case nici pentru teren. Aceasta groapa care credeti voi ca este lac nu tine apa, altfel era terminat de mult. acele ochiuri de apa au fost dragate de cei care au construit pe vitan barzesti (ring grand hotel, p.., c.., .. In curnd se vor constru si acolo complexe comerciale, blocuri…..
May 30th, 2010 at 7:55 am
Micsunescu Marioara a reusit iar! Are in Lacul Vacaresti 10000 mp pe Vitan Barzesti nr.10 v.a.v. de RingGrand Hotel, teren cumparat pe drepturi litigioase de la Trasca Marin contr autent la notariatul Jan Andrei si Mone Gabriela pe un contr de mandat bine intocmit la jan andrei ca sa nu poata moste sa-l atace. Acesti 10000 mp sunt o parte in Lacul vacaresti si o parte chiar sub digul care inconjoara cuva Lacului Vacaresti – si ca sa fie si cireasa de pe tort a reusit chiar sa-l intabuleze chiar daca cadastru lacului se suprapune si nici nu s-a cerut rectif CF refacerea cad. Cum alti proprietari se judeca de ani de zile si nu sunt pusi in posesie pe terenurile lor in cuva a Lacului Vacaresti iar micsunescu marioara a reusit iar?
May 30th, 2010 at 8:34 am
Micsunescu Marioara a reusit iar! Are in Lacul Vacaresti 10000 mp pe Vitan Barzesti nr.10 v.a.v. de RingGrand Hotel, teren cumparat pe drepturi litigioase de la Trasca Marin contract autentificat la notariatul Jan Andrei si Mone Gabriela pe un contract de mandat bine intocmit la jan andrei ca sa nu poata mostenitorii sa-l atace. Acesti 10000 mp sunt o parte in Lacul vacaresti si o parte chiar sub digul care inconjoara cuva Lacului Vacaresti – si ca sa fie si cireasa de pe tort a reusit chiar sa-l intabuleze chiar daca cadastru lacului se suprapune si nici nu i s-a cerut rectificarea cartii funciare refacerea cadastrului. Cum alti proprietari se judeca de ani de zile si nu sunt pusi in posesie pe terenurile lor in fosta cuva a Lacului Vacaresti iar micsunescu marioara a reusit iar?
June 28th, 2010 at 3:22 pm
pai cum sa reuseasca? cu mita, nu e clar? in lumea asta in care toti retardatii isi dau cu parerea despre proprietatile oamenilor- vezi domnu’ DaM care vrea pasari, copaci si broaste dar pe terenul altora nu in apartamentul primit gratis de parintii lui moldoveni, care au lucrat la IMGB. fratilor, nu va mai bagati daca nu stiti adevarul.daca lacul s-ar fi facut atunci altfel statea treaba, dar asa bineinteles ca e dureros sa vezi ca acolo unde aveai casa, acum e o groapa de gunoi! numai unu care nu a realizat in viata lui nimic poate face astfel de propuneri de amenajare! sunteti toti iubitori de natura dar 99% aruncati gunoi din masina, pe fereastra si oriunde faceti gratar! si un mesaj pentru alex: pentru cine sunt cele doua degete ridicate ale individului din prima fotografie? probabil pentru parintii lui care au adus pe lume un asa animal!
June 28th, 2010 at 7:55 pm
Un foarte bun comentariu de la domnul Gabrielusi. Traiasca jungla!
August 27th, 2010 at 11:42 pm
merg d ff multe ori pe “malul” lacului vacaresti , pt k ma relaxeaza enorm sa ma uit la peisaj,este mirific, si mias dorii foarte multe desi nu se poate din pacate , ca acest asa zis lac, sa devina un park …..unde te poti relaxa unde poti sa stai sa citesti o carte banca sau pe iarba…pacat de acest loc….. imi pare raw k nu se poate face nimic pt acest lok….care devine ushor ushor o groapa de gunoi:(….. urat..
November 14th, 2010 at 4:38 pm
Poate ca cel mai bine ar fi sa se uneasca cei care au drepturi asupra teritoriului acestui lac si sa faca ceva bun. Ori sa pastreze ca si rezervatie (pasari, peste, animale) sau sa faca locuri de agrement (tenis, pescuit, oras acvatic, strand) sau sa amenajeze ptr festivaluri, concerte, circuri.
De cel putin 20 de ani acest loc nu face nimic. Poate doar ceva impozite la primartie!
November 14th, 2010 at 7:46 pm
sunt unul din proprietarii din lac. acolo am crescut din 1957. valea era un paradis de flori si legume. mi-a placut ideea lui cristi, dar oamenii care au mai ramas sunt batrini, bolnavi si saraci.ce ar cistiga din asociere. prin comentariile voastre m-ati facut curioasa de a vizita si eu lacul. satula de cereri si plingeri din 1988 – 1 iunie – cind buldozerele mi-au demolat casa, eu nu am mai trecut pe acolo. interesele sunt asa mari incit de 2o de ani ne batem cu morile de vint si nu facem decit sa raminem din ce in ce mai putini.dar mare e dumnezeu, daca nu noi, urmasii nostri tot vor reusi
November 15th, 2010 at 3:47 am
Valeria, mai exista fotografii cu casa ta? cu strada sau cu curtea? Ar fi foarte interesant sa vedem cum arata locul acum 40 de ani.
January 13th, 2011 at 5:49 pm
snt super de acor cu ideea ta de a planta copacii…si yo tot cautam injformatii despre lacul vacaresti…yo snt la liceul petru rares pe profil resurse naturale si protectia mediului cred k sar implika si liceul meu cu tot cu profesori dak ati primi aprobarea…pt orice ajutor sau dak veti incepe in vara plantarile sa ma chemati si pe mn:)